Archiwum 2015/2016 - Rajdomani

Wiosenny Rajd Brzegiem Morza

Kolejny wiosenny rajd za nami! Tym razem zmieniliśmy obszar naszych wycieczek, udaliśmy się nad morze, a dokładniej rzecz mówiąc nad Zatokę Gdańską. Trasa naszego rajdu rozczynała się od gdyńskiej dzielnicy Oksywie Osada Rybacka, gdzie dojechaliśmy z przesiadką autobusem ZKM 152. To jedna z najstarszych dzielnic Gdyni. Sąsiadem Osady Rybackiej jest Oksywie – najstarsza gdyńska dzielnica, o której pierwsze wzmianki pochodzą z XII w.
Trasa rajdu wiodła kamienistym brzegiem zatoki,  gdzie odcinkami plaża była żwirowa i piaszczysta. Wymagająca trasa, jak się okazało, gdyż chodzi się zdecydowanie trudniej po kamieniach i piasku plażowym. Morze było wyjątkowo spokojne, słońce grzało i nie wiało, a co najważniejsze humory nam dopisywały. Doszliśmy do Babich Dołów, gdzie fragmentami widać klify, na zatoce zaś majestatycznie wznoszą się ruiny Torpedowni.  Torpedownię na Babich Dołach widać m.in. w końcowych fragmentach odcinka pt. Brzeg morza z serialu Czterej pancerni i pies, w serialu Kryminalni oraz filmie fabularnym Superwizja. O historii torpedowni na Babich Dołach i torpedowni na Oksywiu (Formozie) oraz interesujących ciekawostkach opowiadał nam Pan Tomasz Żuk.
Z Babich Dołów poszliśmy dalej wzdłuż brzegu do Mechelinek skąd przeszliśmy ul.Klifową nad plażą do niebieskiego szlaku rowerowego i udaliśmy się w kierunku Pierwoszyna i Kosakowa.
Przy Urzędzie Gminy w Kosakowie zakończyliśmy nasz rajd, trasa wyniosła 12 km. Tym razem poszlo na rajd 45 uczniów oraz 2 absolwentów: Weronika i Patryk, naszymi opiekunami były Panie: Beata Mallek, Grażyna Ligęza, Katarzyna Furtak oraz Pan Tomasz Żuk.

Zapraszamy Was na kolejne rajdy! Do zobaczenia wkrótce!
Katarzyna Furtak – opiekun SKKT Rajdomani
rajd brzegiem morza 09.04.2016

Wiosenny Start z Rajdomanami

Po zimie czas ruszyć na turystyczne szlaki.
Tym razem rozruszaliśmy się na trasie Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana – Gdynia Kacze Buki. Wyruszyliśmy na trasę czarnym szlakiem przez Witomino Radiostację do rezerwatu przyrody Kacze Łęgi. Stamtąd poszliśmy czerwonym szlakiem w kierunku Dąbrowy, gdzie przeszliśmy na żółty szlak, by dojść nim do najwyższego wzniesienia Trójmiasta Góry Donas -206 m n.p.m. Z góry zeszliśmy do giełdy towarowej, skąd trafiliśmy do Kaczych Buków, gdzie był koniec naszej trasy. Do Rumi wrócilismy autobusem linii R. Rozpoczęcie sezonu oficjalnie potwierdzamy.

Długość naszej marszruty wyniosła 14 km, w rajdzie wzięło udział 41 uczniów pod opieką Pań: Beaty Mallek, Joanny Dzienis, Katarzyny Furtak oraz Pana Tomasza Żuk.

Galeria z rajdu

Zapraszamy na kolejne turystyczne spotkania z Rajdomanami!

rajd 12.03.2016

Rajd Jesienny Rumia - Gdynia

Jesień jest wyjątkowa w tym roku, można by rzec, że nas rozpieszcza pogodą ale też barwami, a my z tego korzystamy pełnymi garściami. W sobotę 24.10.2015 r. wybraliśmy się na kolejne wędrowanie ścieżkami leśnymi Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Tym razem Pani Kasia wyznaczyła trasę z Rumi do Gdyni Chyloni przez Łężyce i Marszewo.
Wyruszyliśmy wcześnie rano na szlak, gdy Słońce jeszcze nie było wysoko na niebie, a w lesie mimo wszystko było ciepło. Trasa wiodła wzdłuż Długiej Góry, następnie skręciliśmy na rowerowy szlak do Łężyc by stamtąd odbić na czerwony szlak w okolicy Rezerwatu Przyrody „Cisowa" w kierunku Marszewa.
Po dotarciu do Marszewa, czekała nas przerwa na posiłek. Widać już po nas, że stajemy się wytrawnymi turystami. Zaopatrzeni byliśmy w termiczne kubki i termosy z herbatą, w plecakach kanapki i owoce, czyli zero śmieciowego jedzenia i sztucznych przekąsek.
W końcu chodzimy do Gimnazjum nr 2 w Rumi, a to Szkoła Promująca Zdrowie!

rajd jesienny Gdynia-Rumia

W Marszewie przechodziliśmy obok Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej i Ogrodu Botanicznego, by wejść na Szlak Wiewiórki. "Szlak Wiewiórki", to licząca około 2,5 km ścieżka edukacyjno-przyrodnicza wiodąca w pobliżu Ośrodku Edukacji Przyrodniczo - Leśnej "Marszewo". Ścieżka oznakowana czerwonym emblematem tego zwierzęcia na białym tle, biegnie bardzo urozmaiconą trasą z atrakcyjnym punktem widokowym. Prowadzi przez najcenniejsze i bardzo zróżnicowane tereny leśne typowe dla strefy krawędziowej Wysoczyzny Gdańskiej. Rzeźba terenu jest tu bardzo urozmaicona, co decyduje nie tylko o wyjątkowej malowniczości tego terenu, ale także o dużej zmienności przestrzennej zbiorowisk leśnych.

Po wyjściu z lasu skierowaliśmy się ul. Kartuską w Gdyni do dworca kolejowego w Gdyni Chyloni, skąd wróciliśmy kolejką SKM do Rumi Janowa.
W rajdzie uczestniczyło 46 uczniów oraz absolwenci Wiktoria i Patryk. Przeszliśmy 16,4 km pod opieką Pań: Katarzyny Furtak, Beaty Mallek, Grażyny Ligęzy i Doroty Olszewskiej-Brandt oraz Pana Tomasza Żuk. Gratulujemy wszystkim wytrwałości i zapraszamy na kolejne rajdy!

Zobacz zdjęcia!

Opiekun SKKT Rajdomani – mgr Katarzyna Furtak

IV Miejski Rajd Matematyczno-Przyrodniczy

„Wędrówka z Pitagorasem, Pantofelkiem i Moreną Czołową..”

Jak co roku o tej jesiennej porze, nasze gimnazjum organizuje dla młodszych kolegów rajd z zadaniami. W tym roku na nasze zaproszenie odpowiedziały drużyny ze szkół podstawowych nr 1, 6 i 9.

Celem rajdu jest propagowanie zdrowego wypoczynku poprzez spacery i piesze marsze, integracja uczniów rumskich podstawówek oraz zachęcanie uczniów poprzez zabawę do rozwiązywania logicznych łamigłówek z zakresu matematyki i przyrody.

Pogoda nie spłatała nam figla, drużynom dopisywały dobre humory i widać było na twarzach uczniów zaciekawienie tym co ich czeka. A czekały na nich liczne niespodzianki, które były przewidziane na trasie rajdu. Za sportowe i logiczne łamigłówki odpowiedzialna była Pani Asia Dzienis, trasę rajdu obmyśliły Panie Kasia Furtak i Beata Mallek, natomiast matematyczne zmagania opracowała Pani Marzena Idziak-Ciesielska.

Czytaj więcej...

Rajd Jesienny czarnym szlakiem Zagórskiej Strugi

W drugą sobotę października (10.10.2015), „Rajdomani" pod przewodnictwem Pani Kasi Furtak i Pani Beaty Mallek, przy wsparciu Pana Tomasza Żuk i Pani Grażyny Ligęzy wyruszyli na trasę czarnym szlakiem Zagórskiej Strugi z Rumi do Redy.
Pogoda nam dopisała i pomimo, że powiało chłodem - atmosfera na rajdzie była pierwszorzędna. Trasa bardzo ciekawa, średnio trudna, za to urokliwa, wiodła czarnym szlakiem wzgórzami morenowymi w okolicy Rumi i Redy.
Przeszliśmy trasę 11 km do Redy Pieleszewa, skąd powróciliśmy kolejką SKM do Rumi. W rajdzie uczestniczyło 49 uczniów oraz nasi absolwenci Jacek i Patryk.

Zapraszamy wszystkich uczniów lubiących piesze wędrówki w doborowym, rajdomańskim towarzystwie.

Do zobaczenia na kolejnym rajdzie! Zobacz zdjęcia!

Na rajdzie...

Jak co roku, o tej porze rozpoczęliśmy nasze piesze wędrówki od XXII Rajdu Ścieżkami TPK, którego organizatorem jest Gimnazjum nr 4 i SKKT Włóczykij.

Na rajd wybrała się bardzo liczna grupa naszych gimnazjalistów – było nas 70 osób. Bardzo miłym akcentem naszego rajdu była grupa absolwentów, którzy zaskoczyli nas swoja obecnością i uczestnictwem „bez przymusu” w rajdzie. Tym milej, że wracają i chcą nadal uczestniczyć w życiu Rajdomanów. Dziękujemy Agacie, Patrykowi, Arkowi i Jackowi za udział, zawsze na Was czekamy :)

Podzieliliśmy się na 2 grupy: grupa 1 szła pod opieką p. Asi Dzienis i p. Grażyny Ligęzy czarnym szlakiem z Redy Pieleszewa do Rumi. Grupa 2 pod opieką p. Beaty Mallek, p. Kasi Furtak i p. Tomasza Żuk wędrowała z Gdyni Cisowej przez Łężyce do Rumi. Metą rajdu, jak co roku, jest leśny parking w Starej Pile, gdzie na strudzonych wędrowców czekał pyszny bigos i liczne sportowe konkurencje.

Z zadań przedrajdowych mieliśmy do wykonania projekt plakietki na przyszły rok. Na trasie rajdu rozwiązywaliśmy zadania, rebusy i rozwiązywaliśmy test wiedzy o trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Wszystkie zadania były punktowane. Po podsumowaniu wszystkich konkurencji nasza szkoła zajęła 2 miejsce!
Gratulacje Rajdomani! Bardzo się cieszymy z sukcesu naszych uczniów!